Ez a hormon felelős számos tulajdonság kialakulásáért, és sok szükséges változtatást okoz szervezetben. Mit befolyásol a tesztoszteron és milyen hosszú ideig lehet szinten tartani?

Néhány érv, miért kell elegendő tesztoszteron

A tesztoszteronnak köszönhetően a férfiaknak nagyobb az izomtömegük A napi szükséges testmozgás beiktatásával együtt az elegendő tesztoszteron az erő növelésének gyorsabb elérését, az izomtérfogat és az általános kondíció javítását biztosítja. Ezzel ellenben a tesztoszteronhiány a férfiaknál azt eredményezi, hogy az izomgyarapodás, az erőszerzés és a zsírtól való megszabadulás egyre összetettebb és nehezebb. Ezt megfigyelhetik idősödő férfiak, de fiatalabbak is, akik alacsony tesztoszteronszinttől szenvednek.

A tesztoszteron növeli a libidót és javítja az erekciót

Habár a tesztoszteron nem az egyetlen olyan dolog, amire az embernek szüksége van a libidóhoz és a megfelelő teljesítményhez, de hiánya csökkentheti a kielégítő szexre való képességét. Ez olyan problémákhoz vezethet, mint a merevedési zavar vagy az közösülés képtelensége. Amikor a tesztoszteron a megfelelő szinten van, a férfi elég erős erekciót élvez és a szexuális vágya nem szenved semmilyen veszteséget.

A normál tesztoszteronszintre hat a Királydinnye is, a tabletták egyik alkotóeleme, amely segíti a tartós erkciót és a szexuális étvágyat, a Zerex Ultragold. A királydinnyét nagymértékben kiegészíti a perui Maca (segít szinten tartani és szexualis aktivitást) és az L-arginin.

Használja ki most a limtált akciós megacsomagot, és tartsa szinten a tesztoszteront.

A tesztoszteron segít gyorsabban csökkenteni a zsírt a testben

Mint már említettük, a tesztoszteron segíti az izomnövekedést, de elnyomja a zsír lerakódását. A tesztoszteron-hiányos férfiak könnyebben lesznek zsírosak, mint kortársaik. Az izom sokkal több kalóriát éget, mint a zsír. Az izmok hiánya azt eredményezi, hogy ezeknél a férfiaknál nagy lesz az étel- és kalória bevitel.

A tesztoszteron fontos szerepet játszik a zsírégetésben, az inzulin és a glükóz szabályozásában. Amikor a tesztoszteron szintje csökken, a test nem képes szabályozni az inzulin, a glükóz és a zsír anyagcseréjét, ami viszont a zsírszövet növekedését okozza. Nem újdonság, hogy az elhízott férfiaknak 30% -kal alacsonyabb a tesztoszteronszintje, mint a normális testsúlyú férfiaknak.

A tesztoszteron csökkentheti az esélyt az Alzheimer betegségre

Bebizonyosodott, hogy létezik összefüggés a tesztoszteronszint és az Alzheimer betegség között. A tesztoszteronszint és az általános kognitív képességek közötti összefüggés is megerősítést nyert, különösen az idősebb férfiak esetében. A tudósok meg vannak győződve arról, hogy a tesztoszteron szerepet játszik annak megelőzésében, hogy az idős férfiak agyszövete csökkenjen.

Az egyik tanulmánynak, amely ezzel foglalkozik, a címe A tesztoszteron és a kognitív funkció vizsgálata: a kapcsolat jelenlegi klinikai bizonyítéka.

További előnyei a kiegyensúlyozott tesztoszteronszintnek

  • segít erősíteni a csontokat
  • növelheti a versenyszellemet, konkurenciaképesség
  • a tesztoszteron növeli a dominaciát és a hatalom utáni vágyat

A tesztoszteron hiányának megnyilvánulása – a szexuológus felvilágosít

MUDr. Taťána Šrámková, CSc.: “Egy tipikus tesztoszteron-hiányos beteg egy szexuológusnál panaszkodik a szexuális vágy és a szexuális aktivitás elvesztésére vagy csökkentésére, fáradtságra, merevedési zavarokra, a reggeli erekció rosszabbodására, a kevésbé intenzív ejakulációra vagy a csökkent ejakulátum mennyiségére.

A tesztoszteron hiányának további tünetei: csökkent vitalitás, izomtömeg és erő csökkenése, hajhullás, elhízás (102 cm-nél hosszabb derékbőség), epizódikus izzadás, hőhullámok, álmatlanság, de pszichiátriai rendellenességek, például ingerlékenység vagy letargia, csökken az elégedettség érzése, a motiváció hiánya, az alacsony önbizalom, a csökkent mentális energia, a depresszió, a félelem vagy rövidtávú memóriaproblémák. A tesztoszteron jelentős hiánya meddőséghez vezet.”

Hogyan tartsuk “szinten“ a tesztoszteront?

  1. Sok tanulmány rámutat, hogy az erőedzés tesztoszteron fokozó.
  2. Fogyasszon sok cinkben gazdag ételt (hús, diófélék), D-vitamint és iktasson be az étrendjébe olyan ételeket, amelyek növelik a tesztoszteron szintet, például a Királydinnye, Maca...Ez az egyik módja, hogyan legyen a tesztoszteron normál szinten.
  3. Kulcsfontosságú az elegendő alvás, mert az alváshiány összefügg az alacsony tesztoszteronszinttel.
  4. A stressz csökkentése is remek.

A túlzott stressz ugyanis stresszhormont termel, a kortizolt, amely a tesztoszteront elnyomja.

Tények a tesztoszteronról

Habár férfi “hormonnak“ nevezik, termeli a női test is, mert bizonyos folyamatokhoz szükséges.

A tesztoszteron szintje temészetesen csökken a férfi korának előrehaladtával. A csúcson a felnőtté válás idején van.

A tesztoszteronnal lehet harcolni a depresszió ellen is. Tudósok megállapították, hogy a depresszióban szenvedő férfiaknak általában alacsony a tesztoszteronszintjük.